Já a moje vzory

16.07.2011 16:32

Jak už to tak bývá, většina spisovatelů má nějaký vzor. Daloby se říci, že nejsem vyjímka avšak zároveň, co se týče mého věku jsem docela vyjímka. Někteří mý vrstevníci obdivují spisovatele jako je Stephanie Mayerová a ostatní ...méně kvalitní spisovatelé - dle mého.

Občas tu jsou lidé, co obdivují (stejně jako já), paní Rowlingovou, geniálního " otce " fantasy - Tolkiena nebo velice talentovanou a neotřelou spisovatelku Naomi Novikovou - která stojí za zrodem mého oblíbeného příběhu o drakovi Temerairovi.

Já ale zajdu se svými favority ještě dál. Kromě těchto jmenovaných doteď nemohu zapomenout na geniálního a vychytralého Julese Vernea - musím se pochlubit, že už mám za sebou Kapitána Nema, Tajuplný Ostrov, Dva roky prázdnin a nyní dočítám Ocelové Město a pokouším se někde najít Tajemný hrad v Karpatech a Plovoucí Ostrov - Jules Verne - musím říci, je takový můj dozor nad tím, co píšu. Vím, že takovému velikánu se nikdy nemůžu vyrovnat - předpovědět určité vynálezy do další doby po té naší už je vážně těžké. Nicméně si přeji, abych napsal toho tolik, co on :)

 

Dále pak musím velice ocenit Gulliverovy Cesty od Jonathana Swifta - ačkoli má tento fantastický román pod záštitou různé lidské hodnoty a jejich zesměšnění, i tak děkuji za kouzelné dětství.

A nakonec nesmím zapomenout na Brama Stokera a jeho strašidelného Draculu - nic výrazného proti Stephanie Mayerové - ale kéž by se vrátily ty časy tradičních upírů.